ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

21 Απριλίου 2023 06:43

Τα «αγαπημένα» brands των κυβερνοεγκληματιών

Η τελευταία έκθεση Brand Phishing Report της Check Point Research για το 1ο τρίμηνο του 2023 επισημαίνει τις μάρκες που μιμήθηκαν συχνότερα οι εγκληματίες στις προσπάθειές τους να κλέψουν προσωπικές πληροφορίες ή διαπιστευτήρια πληρωμών ατόμων κατά τη διάρκεια του Ιανουαρίου, Φεβρουαρίου και Μαρτίου 2023.

Ο πολυεθνικός γίγαντας του λιανεμπορίου Walmart βρέθηκε στην κορυφή της κατάταξης το περασμένο τρίμηνο, αντιπροσωπεύοντας το 16% όλων των προσπαθειών και ανεβαίνοντας από τη 13η θέση το 4ο τρίμηνο του 2022. Αυτό οφείλεται σε μια σημαντική εκστρατεία phishing που προέτρεπε τα θύματα να κάνουν «κλικ» σε έναν κακόβουλο σύνδεσμο έρευνας, που αφορούσε την «κατάρρευση του συστήματος εφοδιασμού». Εν τω μεταξύ, η DHL διατήρησε τη δεύτερη θέση, εμφανιζόμενη στο 13% των περιστατικών phishing, ακολουθούμενη στενά από τη Microsoft με 12% κατά τη διάρκεια του τριμήνου. Συνολικά, ο τομέας της τεχνολογίας ήταν ο κλάδος με τις περισσότερες απομιμήσεις, ακολουθούμενος από τη ναυτιλία και το λιανικό εμπόριο.

Η έκθεση υπογραμμίζει, επίσης, τον τρόπο με τον οποίο οι απειλητικοί φορείς εκμεταλλεύονται τους οργανισμούς τού χρηματοπιστωτικού τομέα για να υποκλέψουν στοιχεία λογαριασμού. Η Bank Raiffeisen εμφανίζεται στο top της λίστας λόγω εκστρατείας phishing, η οποία αντιστοιχούσε στο 3,6% των επιθέσεων phishing το τελευταίο τρίμηνο. Οι παραλήπτες ενθαρρύνονταν να κάνουν κλικ σε έναν κακόβουλο σύνδεσμο και να διασφαλίσουν την ασφάλεια των λογαριασμών έναντι οποιασδήποτε δόλιας δραστηριότητας. Μόλις προχωρούσαν σε αυτόν, τα στοιχεία τους ήταν στη διάθεση του επιτιθέμενου.

Σε μια επίθεση brand phishing, οι εγκληματίες προσπαθούν να μιμηθούν τον επίσημο ιστότοπο ενός γνωστού εμπορικού σήματος χρησιμοποιώντας ένα παρόμοιο domain ή διεύθυνση URL και ένα σχεδιασμό ιστοσελίδας που μοιάζει με τον αυθεντικό ιστότοπο. Ο σύνδεσμος προς τον ψεύτικο ιστότοπο μπορεί να σταλεί σε στοχευμένα άτομα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή μηνύματος κειμένου. Ο χρήστης μπορεί να ανακατευθυνθεί κατά τη διάρκεια της περιήγησης στον ιστό ή μπορεί να παρασυρθεί από μια εφαρμογή-απάτη για κινητά τηλέφωνα. Ο ψεύτικος ιστότοπος περιέχει συχνά μια φόρμα που αποσκοπεί στην κλοπή των διαπιστευτηρίων των χρηστών, των στοιχείων πληρωμής ή άλλων προσωπικών πληροφοριών.

Top phishing brands το 1ο τρίμηνο 2023

Παρακάτω παρουσιάζονται οι εταιρίες που κατατάσσονται στην κορυφή της λίστας βάσει της συνολικής τους εμφάνισης σε απόπειρες brand phishing:

Walmart (αφορά το 16% όλων των επιθέσεων phishing παγκοσμίως).

• DHL (13%).

• Microsoft (12%).

• LinkedIn (6%).

• FedEx (4,9%).

• Google (4,8%).

• Netflix (4%).

• Raiffeisen (3,6%).

• PayPal (3,5%).

Οι εγκληματικές ομάδες οργανώνουν εκστρατείες ηλεκτρονικού «ψαρέματος» για να πείσουν όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους να δώσουν τα προσωπικά τους δεδομένα. Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι επιθέσεις αποσκοπούν στην απόκτηση πληροφοριών λογαριασμού, όπως συνέβη με την εκστρατεία της Raiffeisen. Άλλες αναπτύσσονται για να κλέψουν στοιχεία πληρωμών, κάτι που είδαμε με τη δημοφιλή υπηρεσία streaming Netflix. Η καλύτερη άμυνα κατά των απειλών phishing, όπως πάντα, είναι η γνώση. Οι εργαζόμενοι θα πρέπει να εκπαιδεύονται κατάλληλα ώστε να εντοπίζουν ύποπτα χαρακτηριστικά, όπως ανορθόγραφα domains, τυπογραφικά λάθη, λανθασμένες ημερομηνίες και άλλες λεπτομέρειες που μπορούν να εκθέσουν ένα κακόβουλο μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή έναν κακόβουλο σύνδεσμο.

Τεύχος 269

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Το TΕCHmail είναι το πρώτο διαδραστικό καθημερινό περιοδικό της LIBRA PRESS, που έρχεται να καλύψει δημοσιογραφικά με ειδήσεις, νέα και ρεπορτάζ τον κλάδο της επιχειρηματικότητας, που αφορά κατά βάση εταιρείες υψηλής τεχνολογίας.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
LIBRA PRESS
Καυκάσου 145, Αθήνα, 11364



ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER


TechMail
Libra Press © Copyright 2022 | All Rights Reserved
Dual Design