ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

26 Οκτωβρίου 2022 06:50

Πώς θα επιτευχθεί high-outcome με τη χρήση AI

Του Στάθη Ασπιώτη

Η Deloitte κυκλοφόρησε την πέμπτη έκδοση της ερευνητικής έκθεσής της State of AI in the Enterprise, στην οποία εξέτασε περισσότερα από 2.600 στελέχη παγκοσμίως για το πώς οι επιχειρήσεις και οι βιομηχανίες αναπτύσσουν έργα τεχνητής νοημοσύνης (AI).

Η έκθεση της Deloitte διαπίστωσε ότι ενώ η τεχνητή νοημοσύνη συνεχίζει να πλησιάζει στον πυρήνα της επιχείρησης – με το 94% των ηγετών επιχειρήσεων να συμφωνεί ότι η τεχνητή νοημοσύνη είναι κρίσιμη για την επιτυχία τα επόμενα πέντε χρόνια – για ορισμένους, τα αποτελέσματα φαίνεται να καθυστερούν.

Το 79% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι πέτυχε ανάπτυξη πλήρους κλίμακας για τρεις ή περισσότερους τύπους εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης, ποσοστό που είναι υψηλότερο από πέρυσι που ήταν 62%. Ωστόσο, το ποσοστό των οργανισμών στην κατηγορία των «ανεπαρκών» (underachiever) – εκείνων που έχουν αναπτύξει μεγάλο αριθμό έργων τεχνητής νοημοσύνης, αλλά έχουν ανεπαρκή αποτελέσματα – αυξήθηκε από 17% σε 22% φέτος.

Αυτό μπορεί να φανεί αντιφατικό, αλλά σύμφωνα με την Beena Ammanath, Executive Director του Global Deloitte AI Institute, δεν αποτελεί έκπληξη. Αυτό που αποτελεί έκπληξη, πρόσθεσε, είναι το πόσο γρήγορα αλλάζει το τοπίο της τεχνητής νοημοσύνης – σε σημείο που αυτό που ξεκίνησε ως μια 2ετής έκθεση της Deloitte, δημιουργείται πλέον κάθε χρόνο.

«Ο χώρος της τεχνητής νοημοσύνης εξελίσσεται τόσο γρήγορα και η τεχνολογία αναπτύσσεται εξίσου γρήγορα», είπε. Το γεγονός ότι πολλές εταιρείες δεν πετυχαίνουν τα αποτελέσματα των επενδύσεών τους σε τεχνητή νοημοσύνη «σας λέει πόσο γρήγορα αναπτύσσεται η τεχνολογία». Επένδυση στην τεχνητή νοημοσύνη φυσικά και πραγματοποιείται, εξήγησε, αλλά συμβαίνουν τόσα πολλά στην έρευνα και στις εφαρμογές της, που πολλοί δεν μπορούν να συμβαδίσουν καθώς αποκτούν αξία.

Η έκθεση της Deloitte εστιάζει σε τέσσερις βασικές ενέργειες που θα μπορέσουν να αναδείξουν την ευρέως διαδεδομένη αξία της τεχνητής νοημοσύνης για τις επιχειρήσεις, άμεσα.

Πρώτον, η επένδυση στον πολιτισμό και την ηγεσία είναι απαραίτητη. «Η τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι κάτι που μπορεί να υποβιβαστεί στις ομάδες πληροφορικής ή του back-end», λέει η Ammanath. «Μπορεί να έχει πραγματικό αντίκτυπο στον πυρήνα της επιχείρησής σας, μπορεί να δημιουργήσει νέες ευκαιρίες εσόδων, νέες ιδέες για προϊόντα που απλώς δεν υπήρχαν πριν». Αντίθετα, για να γίνει συνειδητή στροφή προς την AI πρέπει να συμφωνεί η ηγεσία, όχι μόνο για να εισαχθεί η τεχνολογία στην εταιρεία, αλλά και για να πραγματοποιηθεί αλλαγή κουλτούρας και να αποκτηθεί το κατάλληλο προσωπικό.

Δεύτερον, ο μετασχηματισμός είναι το κλειδί, καθώς σύμφωνα με την έκθεση της Deloitte, οι οργανισμοί με υψηλά αποτελέσματα είναι «σημαντικά πιο πιθανό να υιοθετήσουν πρόσθετες λειτουργικές ηγετικές πρακτικές». Αυτές περιλαμβάνουν την παρακολούθηση της απόδοσης επένδυσης (ROI) των αναπτυγμένων μοντέλων και εφαρμογών. Το 86% των high outcome επιχειρήσεων το κάνουν, σε σύγκριση με μόνο το 71% των low outcome οργανισμών.

Τρίτον, η έκθεση της Deloitte διαπιστώνει ότι οι οργανισμοί πρέπει να επενδύουν τόσο στην τεχνολογία AI, όσο και σε ταλέντα ταυτόχρονα, κατανοώντας ότι τόσο το ανθρώπινο δυναμικό, όσο και η τεχνολογία που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη έχουν συγκεκριμένα σύνολα δεξιοτήτων. Η ικανότητα ενός οργανισμού να επιτυγχάνει διαφοροποιημένα εργαλεία και εφαρμογές με την τεχνητή νοημοσύνη εξακολουθεί να εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το άτομο που είναι σε θέση να φέρει στο εσωτερικό του, αναφέρει η έκθεση. Επίσης, η Ammanath τονίζει τη σημασία του να διασφαλιστεί ότι όλοι στον οργανισμό κατανοούν τα βασικά σχετικά με την AI.

Τέλος, η έκθεση της Deloitte προειδοποιεί ότι καθώς οι εταιρείες αυξάνουν τις επενδύσεις τους σε τεχνητή νοημοσύνη, αντιμετωπίζουν τελικά ένα μεγαλύτερο και ευρύτερο φάσμα περιπτώσεων χρήσης. Οι οργανισμοί θα πρέπει να καθορίζουν το επιχειρηματικό τους πλάνο για τον τρόπο αξιοποίησης της τεχνητής νοημοσύνης, καθώς οι επιλογές που κάνουν αρχικά μπορεί να καθορίσουν την πορεία για το πόσο γρήγορα θα φτάσουν σε επιτυχημένα αποτελέσματα και θα αποκτήσουν δυναμική.

Τεύχος 159

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Το TΕCHmail είναι το πρώτο διαδραστικό καθημερινό περιοδικό της LIBRA PRESS, που έρχεται να καλύψει δημοσιογραφικά με ειδήσεις, νέα και ρεπορτάζ τον κλάδο της επιχειρηματικότητας, που αφορά κατά βάση εταιρείες υψηλής τεχνολογίας.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
LIBRA PRESS
Καυκάσου 145, Αθήνα, 11364



ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER


TechMail
Libra Press © Copyright 2022 | All Rights Reserved
Dual Design