Αύξηση κατά 18% σημείωσαν τον Ιανουάριο, σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, οι πωλήσεις της Tesla στην Κίνα, η οποία αναδεικνύεται στην πλέον δυναμική αγορά για την αυτοκινητοβιομηχανία.
Η μείωση των τιμών φαίνεται πως, προς το παρόν, έδωσε «ανάσα» την Tesla του Musk, αλλά οι αναλυτές προειδοποιούν πως η αμερικανική μάρκα δεν μπορεί – ούτε πρέπει – να καθησυχαστεί.
Συγκεκριμένα, μπορεί τα μεγάλα περιθώρια κέρδους της Tesla να της δίνουν τη δυνατότητα να αντιμετωπίσει έναν «πόλεμο» τιμών από ανταγωνιστές της στην Κίνα, ωστόσο θεωρείται δεδομένο πως η Tesla, προς το παρόν, υστερεί σε σχέση με αυτούς όσον αφορά στην εισαγωγή νέων μοντέλων, τη βελτίωση των συστημάτων πλοήγησης και την προσθήκη χαρακτηριστικών πολυτέλειας στα μοντέλα της.
«Η Tesla αντιμετωπίζει το σοβαρό πρόβλημα ενός πολύ περιορισμένου μείγματος προϊόντων», δήλωσε ο Κούι Ντονγκσού, γενικός γραμματέας της Ενωσης Εταιρειεών Επιβατικών Οχημάτων της Κίνας. «Η βραδύτητα ανταπόκρισης στις προτιμήσεις των Κινέζων καταναλωτών οδήγησε σε μια πολύ παθητική προσέγγιση, οπότε βλέπουμε την Tesla να βασίζεται σε λίγα μόνο εργαλεία, όπως η μείωση τιμών, ώστε να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητά της». Ακόμη και ο ίδιος ο διευθύνων σύμβουλός της και ιδρυτής της, παραδέχτηκε ότι η Κίνα είναι η αγορά όπου η αυτοκινητοβιομηχανία του θα μπορούσε να αντιμετωπίσει τον πιο σκληρό ανταγωνισμό. Η Γκρέις Τάο, αντιπρόεδρος της Tesla, υπεύθυνη για την εταιρική επικοινωνία στην Κίνα, είχε προηγουμένως δηλώσει πως οι μειώσεις των τιμών αντικατοπτρίζουν την καινοτομία της μηχανικής και είναι η απάντηση στην έκκληση του Πεκίνου για να τονωθεί η οικονομική ανάπτυξη και η κατανάλωση.
Στο σημείο αυτό, αξίζει να σημειωθεί πως παρότι εκτιμάται πως η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα εκτοξευθεί στην Κίνα, η Tesla από εκεί που διέθετε το 15% του μεριδίου αγοράς το 2020, τώρα διακατέχει μόλις το 10%.
Τεύχος 231